Skip to main content

Frågor och svar

Här hittar du svar på vanliga frågor om vår hoppborgsuthyrning.

* Alla priser är angivna exkl. moms

Hur levereras hoppborgarna?

Eftersom hoppborgarna är svåra att packa upp och ner rekommenderar vi att ni hyr till vår erfarna personal till de hoppborgarna. Det kostar faktiskt inte så mycket mer.

Hoppborgar får oftast plats i en vanlig kombibil eller mindre skåpbil. Till de större rekommenderas släp eller skåpbil. 

Vad kostar det att hyra?

Du hittar priser för varje hoppborg under fliken ’Hyr Hoppborg’. De är enkelt indelade i storleks/prisklasser från ’mindre’ (1200 kr/dygn) till ’större’ för 2000kr/dygn. Detta pris inkluderar inte personal för hoppborg, upp och ner-packning samt frakt.

Lägg gärna till ansiktmålning, festivalflätor, glittertatueringar, minglande maskot eller ballongfigurer. 

Vem ansvarar för hoppborgarna?

Hyr gärna till frakt och vår personal som inkluderar att vi tar ansvaret för transport och hoppborg.

Vad händer om jag inte hinner lämna tillbaka hoppborgarna i tid?

Försenad återlämning debiteras med dubbla dygnsavgiften per dygns försening om inget annat avtalts i förhand. 


Kan man ha hoppborgarna inomhus?

Man kan men inte alltid rekommenderat eftersom man måste ha dämpande mattor runt borgen samt fästpunkter kan frakt och montage bli dyrare. Tänk även på att hoppborgarna ska få plats, mått finns angivna för varje hoppborg. Observera höjden.

Hyr ni även ut förbandslådor?

Fråga efter en förbandslåda så får ni den med hoppborgen på köpet.

Hur mycket el krävs för varje hoppborg?

Vanliga 230w uttag går bra för det mesta om ni inte kopplat så mycket andra saker på den fasen. Tänk på att varje fläkt kräver ofta en fri fas. De större hoppborgarna, så som hinderbanor, har ofta två fläktar. Ska ni ha flera hoppborgar samtidigt rekommenderas ett 16amp uttag med förgreningshandske ner till 230w. Detta får ni med om eventet kräver så pass mycket el.

Är det något extra man behöver tänka på för att hyra en hoppborg?

I hyran inkluderar vi hoppborg, fastsättningsspätt, mattor om det behövs och fläktar. De enda ni behöver tänka på är att det måste vara minst en vuxen på plats som ansvarar under hela eventet samt för upp/ner pack på det sätt bruksanvisningen beskriver samt övervakning av hoppborgen när den är uppblåst, att kapaciteten för hur många barn hoppborgen kan ta inte överskrids samt kontrollera eventuella skador på hoppborgen innan den ska packas ner. All hyrd utrustning ska inventeras vid återlämning. Saknad eller skadat material debiteras med fullpris. Hoppborgen får ej återlämnas blöt eller fuktig. 

Om hoppborgen står utomhus måste underlaget vara plan gräsyta utan hinder (t.ex. stolpar, krukor, träd m.m.) inom 2 meter från in/utgångar i hoppborgen.

Minimera ansvaret genom att hyra till personal och frakt från oss, då inkluderar vi våra försäkringar som täcker allt inhyrt material.

Vart befinner ni er?

Våra lager med hoppborgar finns i Växjö men vi gör mycket jobb runt om i södra Sverige så som Småland, Blekinge, Halland och Skåne.